En dag i taget

Det är så mycket tankar i mitt huvud just nu, så illa att jag glömmer massa saker.
Tror nog att de flesta känner så ibland?
Får ta mig i kragen och fokusera på dom viktigaste grejjerna.
Ja vad är det? Jo jag har haft så otur på sistone med sjukdommar och yrsel, svårt när det kommer till yrseln vad det exakt beror på, men troligtvis en blandning av synen och kotorna i nacken, som jag fick ihoptrycka för ca 3 år sen i en bilolycka kring Karlskoga.
Men som sagt jag, farzan, Monica hans förredetta och min hund Lucy hade änglavakt, kunde lika gärna varit slut på livet för 3 år sen eller blivit mycket värre med skador.
Jag är så tacksam för det! Man inser vad fort livet kan ta slut i fel tillfälle och tidpunkt.
Så jag försöker se det ifrån den ljusa sidan med mina kotor o jag är glad att jag lyssnat på min doktor och kollat upp synen, väntar på att få komma till en yrselutbildning i April. Kan bara bli bättre nu, fick bland annat veta att jag bör ha glasögon under bilkörning, läsning. Har inte vågat köra bil på snart 3 månader, provat en gång men de funka inte pgr av yrsel.
Vad jag förstått av både optiker och av andra läsare så kan ett brytningsfel i ögonen förstöra så otroligt mycket utan vetskap.
Så jag råder alla som lider av huvudvärk, ljuskänslighet och yrsel att kolla sig.
Nu går jag som sagt bara här hemma och väntar på mina snygga brillor. 😍😎👌

Det var mitt första blogg inlägg, jaja som sagt var rädda om er! Ta inte varandra för givet. 💝
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Bra skrivet och tänkvärt 👍

Svar: Tack
correplutt.blogg.se

Kommentera här: